Pimasz üzleti modelltől egy országos franchise hálózatig – Elek Marci és a Borháló story Cégépítők

Pimasz üzleti modelltől egy országos franchise hálózatig – Elek Marci és a Borháló story

október 7, 2021

A Borháló egy magyar tanár és egy építésziroda vezetőjének barátságából született Szentendrén. Mindketten úgy érezték, hogy valami mást szeretnének csinálni, mint addig… Csupán 200.000 Ft kezdeti befektetésből egy pimasz üzleti modell segítségével mindössze 3 év alatt 1 milliárd forintos árbevételig jutottak.

Mint tudjuk, a jó ötlet azonban önmagában nem elég… Mi volt a siker titkos receptje? Mit tett hozzá Elek Marci, az egyik alapító gondolkodásmódja? Hova vezethet egy, az első érdeklődőnek adott bátor válasz? Milyen az, amikor hasraütésszerűen azt mondod: „ez egy franchise rendszer lesz”? Mit nyújthat egy komplex CRM rendszer, ahol a logisztikától kezdve, az ügyfélkapcsolatokon át, szinte minden automatizált?

Mik a legnagyobb tanulságok a Borháló sztoriból?

  • Jó, ha rendelkezünk konkrét vízióval a vállalkozás indításakor.
  • Fontos, hogy profi szakembereket válasszunk magunk köré (Marciék is hónapokat “veszítettek” egy nem jól választott ügyvéddel).
  • Kezdetektől építsünk ki folyamatokat és rendszereket.
  • A felmerülő igények alapján kezdjünk sablonokat kialakítani, hogy sose kelljen ugyanazt a munkát kétszer elvégeznünk.
  • Mérjük az egyes tevékenységeink időráfordítását és amit lehet, kezdjük el automatizálni.

Marci számára a folyamatok kidolgozása és a rendszerek építése azért volt elsődleges szempont, mert – ahogy többször is említi az adásban – rögeszméje volt, hogy „ne kelljen egy dolgot kétszer megcsinálni”. Ezzel egyben egy fontos üzleti könyvre is utal az életéből: Michael E. Gerbertől A vállalkozás mítoszára.

És hogy miért volt fontos ez a könyv számára? Erre is választ kaptunk a beszélgetésünk során. 🙂

Kérdések, amelyekre választ kapsz a mai epizódból:

  • Honnan jött a Borháló ötlete és hogyan váltak milliárdos forgalmú üzletté?
  • Miért pont ezt a pimasz üzleti modellt választották?
  • Miért volt fontos kezdetektől a folyamatok kialakítása és a rendszerek építése?
  • Mi inspirálta Marcit, hogy ennyi időt és energiát fektessen a kezdetektől fogva a franchise business kiépítésébe?
  • Milyen tanulságokat vontak le az első franchise partner érkezésekor?
  • Mennyi idő kellett a kidolgozott franchise rendszer felépítéséhez?
  • Mik a franchise üzlet buktatói?
  • Hogyan vált könnyen skálázhatóvá az üzleti modelljük?
  • Mennyi időt tudtak spórolni az automatizmusok, rendszerek bevezetésével?

Ha szeretnél egy igazi sikersztorin keresztül közelebb kerülni a sikeres cégépítés hogyanjához és megtudni, hogy mire érdemes odafigyelni, akkor tanulj és inspirálódj Marci történetével!

Hallgasd a Cégépítőket a kedvenc platformodon:

Spotify: kattints ide
SoundCloud: kattints ide
Apple Podcast: kattints ide
Google Podcast: hamarosan…

 

Ne hagyd ki az EXTRA tartalmat sem, ahol olyan tippeket, best-practiceket és ajánlásokat kaphatsz a vendégektől, amik nekik bevált módon segíteni tudtak a sikeres cégépítésben. 

Az extra tartalomban Marci elmeséli, hogy milyen növekedési krízisbe kerültek a Borhálóval, abból hogyan sikerült felállniuk, és hogy mivel foglalkozik a Borhálós exit óta. ?

 

A Cégépítők podcast felvétele a MiniCRM megbízásából a Brocasterz Stúdióban történik, az adások menedzsmentjét a Brocasterz Podcast Ügynökség csapata végzi.