420 millió árbevételből 160 millió nyereség, mégis miért adná el a cégét? – Pál Zoltán – ALH Consulting Cégépítők

420 millió árbevételből 160 millió nyereség, mégis miért adná el a cégét? – Pál Zoltán – ALH Consulting

május 3, 2023

„Fel tudunk mutatni olyan üzleti eredményt, ami sokaknak vonzó. Ennek ellenére nem vagyunk eladási kényszerben” – osztotta meg velünk gondolatait Pál Zoltán az ALH Consulting alapítója, a Cégépítők Podcast visszatérő vendége. A korábbi adásban arról mesélt hogyan építette fel nulláról az akkor 300M árbevételű cégét. Azóta a jól működő modell 400M felettire duzzasztotta az árbevételt. A munkát pedig immár egy közel 50 fős, olajozottan működő csapat látja el. Hogyan jutott el a cég az eladási tranzakció előtti állapotba és tervben van-e a nemzetközi terjeszkedés? Mi lesz a következő nagy lépés az ALH Consulting életében? Erről beszélgettünk.

„Olyan mértékben változik minden, hogy nehéz megmondani, hogy már válság van vagy még most következik. Minden esetre most a szoftvercégeknél megnőtt a felvásárlási kedv” – vélekedik Pál Zoli, aki szerint most érte el a cég azt az ideális állapotot, amikor érdemes lehet exiten gondolkodni. A legtöbb feladatot sikerült olyan mértékben optimalizálni, hogy az operatív működés már nem jelent problémát. Emellett pedig a különleges üzleti modell gondoskodik a betanítástól és az utódlásról is. Talán ez a titka annak, hogy az indulás óta nem volt olyan év, amikor ne nőtt volna a vállalkozás.

„Ha az embernek van lehetősége, egyből gondolkozzon nemzetközi piacban és a magyar csak mellékes legyen” – ezt javasolja Zoli a feltörekvő cégépítőknek. Szerinte ugyanis, ha az ember beleteszi az energiát a fejlesztésbe, akkor hosszú távon olcsóbb, ha egyből nagyot mer álmodni. Igaz, a marketingköltségek így magasabbak lesznek, de ha minden mérhető és tesztelhető, akkor az is jól optimalizálható. Hosszú távon pedig jobban megtérül a befektetés.

Az epizód során választ kaphatsz olyan kérdésekre, mint például:

  • Hogyan alakult a cég a múltkori adás óta? Miért gondolkodnak akvizícióban?
  • Milyen módszerrel oldódott meg a toborzás és az utánpótlás folyamata?
  • Miért különleges a vállalkozás üzleti modellje?
  • Hogyan befolyásolja a mesterséges intelligencia megjelenése a munkafolyamatokat?
  • Mik Pál Zoli jövőbeli tervei?
  • Hogyan hat a válság a piacra?
  • Mi kell ahhoz, hogy egy cég önjáró és eladható legyen?
  • Milyen lépéseket érdemes követni a feladatok optimalizálása során?

Hallgasd a Cégépítőket a kedvenc platformodon:

Spotify: kattints ide
Apple Podcast: kattints ide
SoundCloud: kattints ide
Google Podcast: kattints ide
Youtube: kattints ide

Önjáró cég, ami ráadásul a nemzetközi piacon is megállja a helyét? Igen, lehetséges! Kattints a linkre az EXTRA tartalmakért!


A Cégépítők podcast felvétele a MiniCRM megbízásából történik, melyben a Brocasterz Podcast Stúdió a partnerünk. Az adások menedzsmentjét a Brocasterz Podcast Ügynökség csapata végzi.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük